Jak používat asistenční službu Global Assistance
V rámci pojištění našeho domu je zahrnuta nabídka havarijní asistenční služby, kterou poskytuje společnost Global Assistance a.s.
Jak tuto službu využít?
Havarijní asistenční služba je poskytována v případě nouze, a to v profesích: elektrikář, instalatér (voda, kanalizace, plyn), pokrývač, sklenář, topenář a zámečník v bytových domech a bytových jednotkách včetně jejich stavebních součástí a příslušenství.
Stav nouze je situace, kdy havarijní situace vyžaduje okamžitý zásah technické služby tak, aby v důsledku havarijních situací nedocházelo k rozšíření již vzniklých škod nebo k dalším škodám na pojištěném majetku. Jedná se o odstranění okamžité příčiny vzniku havarijního stavu, nikoli o běžnou údržbu či opravu. Plnění asistenční služby může být požadováno oprávněnou osobou na Call centru Global Assistance prostřednictvím čísla 1220. V případech, kdy si havárie vyžádá zásah specializovaných jednotek (např. hasiči) je možné poskytnout asistenční služby až po zásahu specializovaných jednotek.
Asistenční služba je poskytována bezplatně do částky 2000 Kč, vždy 2x v kalendářním roce pro bytovou jednotku a 5x pro společné prostory (resp. 10x pro domy nad 70 bytových jednotek). Částka zahrnuje výjezd a práci, nevztahuje se na použitý materiál.
Požadavek na plnění havarijní asistence může být uplatněn pouze oprávněnou osobou (v bytovém domě se jedná vždy o členy výboru) na Call centru společnosti Global Assistance prostřednictvím jednotného čísla 1220 platného pro celou ČR. Call centrum pracuje v režimu NONSTOP.
Co dělat v případě škody?
Nastane-li škodná událost, je nutné co nejdříve její vznik oznámit pojistiteli, a to prostřednictvím SBD Praha a pořídit fotodokumentaci. SBD Praha vše dále řeší s Pojišťovacím makléřstvím INPOL a.s. a o průběhu vyřizování poškozeného průběžně informuje.
Pokud je v souvislosti se škodnou událostí podezření na spáchání trestného činu nebo přestupku, je nutné vznik škody ohlásit i orgánům činným v trestním řízení, Policii České republiky (např. loupež, vandalismus, požár). Pokud to není bezprostředně nutné z bezpečnostních nebo hygienických důvodů, není možné měnit stav způsobený pojistnou událostí, dokud nebudou poškozené věci prohlédnuty zástupcem pojišťovny. Teprve následně může pojištěný zahájit opravu poškození.